Undervåning v/s Övervåning

Börjar undra om det ändå inte var värt allt när Jiajia var här. Att låtsas städa undervåningen var ju en piece of cake. Nu blir det ju knappt tid över till det där solandet jag skulle göra när hon åkt.
Jag vet, hade jag en normal man skulle jag inte slita ut knäna på att städa golv och puffa kuddar ( eller slita knän för andra saker heller, puh...), men nu är han pedanten Allan och Michael Douglas allt i en. Och jag har blivit en hunsad Lyxhustru....typ.
Nja, något överdrivet kanske, men jag städar alltså!
Men nu ska jag försöka komma igång med smyckandet och måla klart min dörrtavla som jag började på när....när..hmmmm, när Storebror var nyfödd? 4år sedan? Fan, det är ganska lång tid.
Är uppenbarligen inte den Picasso jag trodde jag var.
Men hur ska man få inspiration med två snoriga barn och ett miljonpalats att städa?
- På siestan, föreslog Mannen...
Uppenbarligen har han inte fattat att på siestan gör man just det, tar siesta, jag skulle inte kunna hålla mig vaken ens om någon stack målarpenslarna i ögonen på mig.
Men ok, jag ska ge mig på ett försök idag, pumpa mig full med koffein och lägga knottarna att vila, på ett sätt får jag ju två paket i ett, både solbränna och en tavla.
Ryggen har ju faktiskt slutat göra ont nu, så nu kan man väl bränna på den igen....


Kommentarer
Lotta

Ja, detta är din mamma som har sagt detta förut, varför lägga så mycket energi på städning, det går inte att hålla fint med två småbarn som måste få ha sina leksaker framme. I såfall låt pedanten städa, eller som Monica skriver städa när du åker hem, tack Monica

2010-05-11 @ 14:59:41
Tina

Vilken tur att du är på Santorini igen så att jag kan skratta för mig själv framför datorn... :-D

2010-05-11 @ 17:27:17
URL: http://greklandochjag.blogspot.com/
Anna

Mamma, den notoriska ICKE städaren.

Man kan faktiskt få dammallergi, faktiskt!

2010-05-11 @ 21:21:40
Lotta

OK har man anlag så.

2010-05-12 @ 08:18:22
Ulrika

Städning är ett onödigt ont! Bara dumt och tar onödig tid - det blir ju bara skitigt på en gång igen! :-)

2010-05-12 @ 13:37:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0