Utslag

Det kliar och pirrar, jag vet inte var jag ska ta vägen..
Jag har blivit allergisk på riktigt.
Jag tål inte A-barn alls längre, inga A-människor överhuvudtaget.
Måste fly.
Var i Oia igår, där finns nästan inga, så nu ska vi hyra ut huset och hittat nytt där...
Vänta..
Varför ska vi överhuvudtaget hitta nytt här?
Kreta är ju nästintill A-fritt!!!

-Kiria, kiria (frun...jag alltså..) Konstantinos tappade sin klubba och nu vill han äta den...
Han smyger sig in i de nedre regionerna av vårt hem, tittades, smygandes noterar han allt i sin väg....
Jag försöker fösa honom upp för trappan igen men han är motvillig, halar sig och är seg i benen.
- Vad gör han här väser jag mellan samanbitna tänder.
Två sekunder senare står Storebror i rummet och vill ha klubba han med, inom loppet av en minisekund står "kompisen" brevid, plockar, tittar och går runt.
Det börjar klia och jag får svårt att andas, ut ut föser jag....

När jag tittar upp mot balkongerna ser jag A-jiajia i full färd med att....
Ja vaddå?
Avloppa en unge?
Hon rystar och pillar, de är värre än apor...
Nu kliar det så mkt så jag inte kan sitta still.
Vi måste flytta.
Jag kan inte begära att Storebror ska sluta leka med sin kompis, men jag kan göra det omöjligt....  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0