Nu är det snart dags...

Betalar de sista räkningarna, förbereder och planerar.
Vad ska man ha med sig?
Vad blir det för väder?
det enda jag vet och bryr mig om är att i 2veckor ska jag inte bry mig om ett skit vad som händer i Linköping.
Jag ska njuta av A-folkets stim och stoj, skrika lite åt dem för gammal vana, samla sten på stranden och rensa i rabatter. Sätta mig på terassen och dricka champagne och låtsas att jag åter igen är den lyxhustru jag än en gång var.......
Enda molnet på himmlen...?
Svärfar ska med från dag ett.
Har någon en grekisk svärfar?
Han ska med "för att hjälpa oss på båten över till Santorini".....
Han ska "måla om i badrummet och fixa muren".....................
Han kommer " förstöra min semester, och mitt inre lugn"........
Jag kommer att pysa, pusta och önska jag aldrig åkt, han kommer att få Creppan att framstå som rena drömsemestern!
JAG KOMMER ATT PLOCKA STEN SOM ALDRIG FÖRR!
JAG KOMMER ATT BO PÅ STRANDEN!
Nej, inre ro, frid och ödmjukhet, jag kommer att ignorera honom och njuta av MIN semester, slå dövörat till och bara le, jag kan ta en ouzo på lunchen med honom och sen somna skönt i vilstolen till havets brus...............


Kommentarer
Mor

Det tycker jag du ska göra, låt honom ta hand om barnen, det tror jag han skulle gilla, åtminstone den lille envise Konstantinos, då får han det inte lätt, fråga mig. Men jag älskar honom.

2011-04-17 @ 12:14:29
Camilla

Kära du, är du äntligen på plats? Har ni hemtelefon kvar såringer jag en kväll? Kram Kram Kram. kommer ni över hit ngt?

2011-04-19 @ 10:38:43
Ulrika

Vad hände med allt "lyxbloggande"???? Blev du kidnappad av A-folket, bortspolad av regnet eller fastklistrad på toa?.... :-)

2011-05-03 @ 09:28:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0