Nu äre jul igen och nu äre jul igen....

...och morsan ligger fuller under granen.
Tjohop och nissepropp.

Det är ringdans och tappaplobernaknäck för hela slanten.
Utan hos mig.
Här roder stillhet och tystnad, endast dammråttorna är vakna. Vem har tid att Jula när den infaller en lördag och man jobbar hela veckan innan och hela veckan efter....
Borde finnas en lag på att julen alltid måste infinna sig en Måndag, eller då är jag ju ändå ledig....ja, en Tisdag alltså. Varje år.
Det måste ju finnas någon rättvisa här i världen!

Så om jag inte dyker upp på jobbet på Tisdag är det alltså för att jag firar jul!

God Jul alla ni där ute.

Och snön den kommer till påska, men det var inte sant men det var inte sant för snön den kommer framåt sommarn.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0