112...

....var god dröj...
...var god dö......
VA?
Ja inte fan litar jag på den svenska sjukvården efter dagens erfarenheter.
Grekland liknar inte längre det U-land som jag så länge klassat det som.
Att en läkare står och röker i sjuksalen känns som en fis i vinden när en gynekolog läkare inte kan hitta äggstockarna.
- Ja knölen du har sitter inte underlivet eller där omkring i alla fall.
- Nej, men lik förbannat har jag en knöl som ömmar?!
- Jag råder dig att glömma den, om du inte lider av den, så glöm den...
- Jag råder dig att skaffa ny adress, för om jag finner dig på eniro kommer jag att lägga en bomb i brevlådan inom 24 timmar.
VADDÅ GLÖM DEN?!
Är det så cancer patienter hinner dö för att man rådde dem att glömma det hela?
FY FAN!
Ursäkta Ullis, skaffa dig ett jobb i ett land där du kan vara stolt!
Sverige är påväg utför....


Kommentarer
Ulrika

Jag är stolt redan! Du kan ju inte bajsa ner hela sjukvården pga en läkare! Är det är bättre i Grekland där du får betala för varje undersökning som du egentligen inte behöver bara för att herr doktorn ska kunna köra en mercedes? Kom igen nu!

2011-01-21 @ 11:43:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0