Santorini Semester del 1

OJ!
På tåget upp till Arlanda verkar äntligen hjärnan fungera efter all stress, lite väl sent kan tyckas då det gäller ett pass som tydligen gick ut NOV 2010!!!!!!!
Jag vet att jag har kollat det, mamma har varit på mig minst 2ggr, och jag har noterat minst lika många gånger att Storebrors pass går ut Nov 2010....alltså i nov.......FÖRRA ÅRET DIN ÄRTHJÄRNA!!!!!!
Panik!
Men inte mycket att göra åt det nu, vi får betala 980kr för ett nytt pass på Arlanda, behöver man ett nytt pass? Vi ska ju inom EU?
Just det ja, jag har ju hittat en billig resa som tar oss via UKRAINA, NOT much Eu där inte, FAN!
Väl framme är vi försenade och har knappt 1tim på oss innan flyget går, vi ställer oss i en en kö som inte är "gör det själv kö" men får meddelandet att vi hinner aldrig i den kön.
Känns onödigt att ta upp passet just då.....
Hamnar i en " loooooserkö", vi som inte är i tid kö, och hinner checka in, både oss och baggage, nu är det bara passet....
- Ni springer, SPRINGER, ut här och haffar en taxi och åker till polisen!
-ÅKER?
Var fan ligger polisen, är de inte här på flygplatsen?
-Nej tyvärr, se så sätt fart!
Ut på gatan, 45min kvar innan flyget går, haffar en taxi, nej här får man inte ta en taxi, här är bara avsläpp, ni får gå in och gå ner...
Nästa taxi snubbe, ta oss till polisen, nej ni får gå ner.......
Mannen håller fast en taxigubbe i kragen:
- Förklara läget fräser han!
Taxi snubben går med på att köra oss....
37min kvar.
Pass tar inte lång stund, vi är först i kön, det ÄR BARA VI DÄR!
LOOOOSERS!
Ingen pratar, klockan tickar och det är 30min kvar.....
980kr senare sitter vi i taxin igen, full fart framåt!
Taxin slirar in på avfarten vi är ute innan den stannat, jag vet inte ens vad resan kostar, kanske har jag låtit taxikillen tagit 567kr för resan, JAG VET INTE, jag betalar och tar barnen i handen och flyger genom avresehallen.
25min kvar.
Aldrig förr har jag sett så lite av Arlandas avresehall, aldrig förr har jag varit så glad för att höra personalen just som vi rusar in på gaten ropa ut att det är dags för boarding.
VI HANN!!!!!

Vad jag inte vet just då är att resan knappast tagit slut ännu.....


Kommentarer
Ulrika

Om det här var början och det inte är slut ännu så längtar jag efter fortsättningen.... Hoppas hoppas hoppas den finns här ikväll när jag kommer hem från jobbet!!!! :-)



Puss på dig & bra jobbat! Jag hade nog bestämt mig för att semestra i Stockholm istället... ;-)

2011-05-10 @ 10:18:29
Ulrika

Men allvarligt. Jag väntar!!! Eller blir det live-versionen nästa helg istället??... ;-D

2011-05-13 @ 12:01:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0