Santorini Semester del 2

Ukraina.
Vi är sena, planet skulle landa 12.00 men nu är klockan 12.15 och sist jag tittade upp skuttade vårt plan in på landningsbanan som om det var en praktikant som tagit tag i spakarna.
Jag blundar och ber till Gud, det kan inte bli värre, eller kan det, det?
Har sett plan explodera, köra in i saker eller tom lyfta igen för att de har för snabb fart och landningsbanan tar slut.....
Tar landningsbanan slut nu, är vi åter påväg mot Sverige?
Planet skakar och frustar, kränger och svänger och plötsligt står allt stilla, och på något som ska föreställa engelska meddelar flygvärdinnan att vi ÄNTLIGEN är framme och välkomna åter....
Det sista är väl ändå ett skämt?

Väl inne har vi ju inget boardningkort till nästa plan, not to worrie....det är bara 3000 till som uppenbarligen behöver samma sak, jag har ett plan som lyfter om 20min.....
Den ukrainska kvinnan jobbar på, en mot 3000, bra jobbat....
Panik i kön, folk tränger sig, knölar sig fram, mitt flyg går om 20 min!!!!!
På väggen har någon skrivit med fet penna:
BOARDING CARD
Tur, annars kunde man kanske passerat den där Gestapo vakten och fått halsen avhuggen utan att fattat varför...
I ett hörn står fler "vakter/gestapo" och röker, män i höga officerhattar och kvinnor i så korta kjolar att hade det inte varit på flygplatsen och alla hade haft samma uniform hade man trott att man var på billiga gatan.
Welcome to Ukraine....

Hälften av kön ska till Aten, kvinnan med allas boardingkort ropar ut så högt hon kan att planet till Aten går klockan 13.15 istället för 12.45....säkert....
Tanken slår mig att om vi fuskat med passet och inte sagt något hade vi hamnat här, med ogiltigt pass....
Fängelserna är säkert riktigt äckliga, och ingen mat, de hade säkert torterat oss med cigaretter och bett om namn på de som sänt oss hit;
- Sho?
-SHO sent you?
Kapat fingrarna på barnen för att få fram namn....

Jag har fått boarding card.
Känner mig som en vinnare där jag tränger mig fram mot familjen, vi är fria att resa härifrån, lets go!

Men först kö till securitas kontrollen, som finns EN av, 3000personer som ska med flyget till Aten och ska via Securitas, här ska även pass visas ( igen) och stämplas....för hand....samt en lite anteckning på ett helt vanligt A4 ark.......helt normalt....

Mkt om och men, vi rusar genom avgångshallen för att finna gaten,  vi hinner inte gå på Tax free som var en av mina drömmar, innan jag fick mardrömmar om Ukrainska fängelse och spindlar som kryper på min torterade kropp.....
Nu gäller det att bara hitta den förbannade gaten, INNAN klockan är "flyget till aten har gått"......
Vi hinner, jag hinner även kissa på mig eftersom jag hållt mig sen vi inkom med tåget till Arlanda och sen har varit stressad, pressad och inte haft tid att ens fundera på att hitta en toalett mitt i allt.
TÄNK OM VI MISSAT FLYGET FÖR JAG SKULLE KISSA!!!!

Sitter på flyget och tårarna tränger fram, vi hann, vi klarade det.
Nu, snart, är vi i Aten och kan lägga allt detta bakom oss.
Som tur är ska vi åka med Cimber hem, direkt till Danmark.....
Hmmmm...............

När vi landar i Aten regnar det.
WELCOME TO GREECE! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0