2 fel på provet!

Jag har aldrig varit så duktig.
Och nu är jag ändå skitgammal, to old to learn liksom....och ändå!
Klarade provet med endast 2 fel. SÅ stolt.
Det äger, som Storebror säger, JAG äger.
Har varit på Livsmedelskurs, jag som Inte jobbar på Creppan!
Men den var ju på svenska så jag antar att vi inte klarat provet om Mannen gått.....
Men jag måste klarat mig, va? 2 fel det är väl MVG eller?
Borde gå tillbaka till skolan nu när jag insett att jag blivit ett snille på äldre dar.
Kanske kan bli chef....ja chef över något annat än en Creppa alltså.

Så om ni undrar:
Köttfärs ska förvaras i 4grader C.
500.000 drabbas/anmäler matförgiftning per år!
Bakterier överlever kylning, och förökar sig genom delning, på 4 timmar har en bakterie blivit 4000.......
Vi har massor av bakterier på oss naturligt, tom jästsvamp i håret, stafylokocker under ringar, öron, nagelband, EVERYWERE.
Need to know more?
Nej, jag tror inte det, efter detta blir det svårt att inte äta utan handskar, öppna dörrar, spola på toaletten och inte minst sova i sängen.
Du är inte ensam där ute........


Kommentarer
Lotta

Duktigt gjort, men fy vad äckligt, det är ju sådant man inte vill veta. Nu kan man ju inte ta i någonting.

2011-11-15 @ 09:30:34
Ulrika

Mums! ;-D

Nu måste jag ju komma och äta hos er........

2011-11-20 @ 14:23:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0