AHHHHHHJJJJYEES!

Imorgon denna mörka timme måste jag gå och knyta mig för att efter ett par ynka timmars sömn gå upp i ugglornas otta och resa mot Stockholm och sen mot varmare breddgrader.
Och NEJ det ska inte bli väderomslag, och NEJ det ska inte regna, och NEJ jag ska inte bli full på flygplanssprit och sova hela resan över till Kreta. Bara vila ögonen och dricka lite semesterchampagne, men fint väder ska vi ha. SKA VI HA!
När min väninna inte fick åka till IKEA och leka i bollhavet när hon var lite lade hon sig på golvet och slog armar och ben i golvet i en salig otakt. Men det hade verkan.
Funderar skarpt på att utfärda samma ritual om vädret på något vis visar sig från en Sverige sida. Jag hatar regn jag hatar Sverige därför reser jag bort! Så GUD nåde att regnet kommer efter. I HAD IT!
Nu ska jag bara njuta, bli mitt vanliga (?) glada, sakliga, gudomliga jag.
Umgås med min bästis och dricka vin i milda briser i byn. Lyssna på tjatter på Grekiska och njuta av fartdårar och souvlakispett som dryper av fett.
Tzatsiki, souvlaki, saganaki och raki.
JAG SKA NJUTA!
Och är jag inte ett bättre jag när jag återvänder ska jag fundera på om det är vädrets fel eller om jag verkligen är frisk i huvudet!


Kommentarer
Ulrika

Hallå! Trodde det var jag som var din bästis! ;-) Kom hit med rakiflaskorna!

2011-10-13 @ 21:13:04
Lyxhustrun

Jag har en grekis bästis och en svenskis bästis, det är du! Rakin ja....som tog slut, jag var inget bättre jag när jag kom hem så blev tvungen att döva sorgen med något...

2011-11-08 @ 21:04:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0