Den "nya" sjukskrivningen....

Jag är hemma, mer än på jobbet faktiskt.
För jag har gått och blivit "sjukskriven" Eller egentligen vabar jag men eftersom jag gör det så ofta får jag känslan av att det är jag som är sjuk och alltså sjukskriven. En liten kuslig känsla, eftersom man aldrig vet när det ska inträffa, men nu på sista tiden har jag ju vabat så mkt att jag mer är här än på jobbet, börjar nästan känna mig utanför, hinner inte höra vad det snackas om i fika rummet, vem som date`at vem och vart kollegorna spenderat helgen.
Utanför.
Nu förstår jag mkt bättre de stackars sjukskrivna och deras utanförskap.
Vem vill inte vara en i gänget?
Och vem kan leva rikt på en sjukskrivslön?
Lika rik som en vablön kan bli...

Saken hör ju till den att barnen aldrig är riktigt sjuka heller, lite hostiga, snoret rinner lite osv.
Det är skillnad på en själv, här känner man inte efter i första hand.
Det ska till ett kapat ben för att man inte ska släpa sig till jobbet.
Men å andra sidan kan ju jag passa på att vara lite sjuk när jag ändå vabar, får väl krypa ner i sängen och leka sjuk en dag eller två....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0