Ok, GI suger...

Och så blev jag fet.
Igen ska kanske tilläggas, jag gick ju trots allt ner 2,5kilo....
Det funkade inte att sluta med fas ett.
Allt efter fas ett innebar viktuppgång. Men efter 4veckor av fas ett och stilla stående på 2,5kilos viktnedgång tog jag till (spriten...nej då) kolhydrater, fast i mild form, 3 frukt per dag....
Rusade upp i vikt tills jag blev barabapappa och barabamamma tillsammans.
Så nu åker jag till Grekland och äter mig smal, friterad calamares och tzatziki med raki borde göra susen.
Är det inte en typ av LCHF förresten?

Och lugg blev det heller ingen....
Jävla uppladdning för Greklandsresan, kunde lika gärna varit mitt vanliga feta fulla långhåriga jag...


Kommentarer
Tina

Lipon, Anna. Jag gick ner tio kilo när jag bodde i Grekland. Nu har jag gått upp fem av dom men det skyller jag på Sverige. Jag tränade på gym tre-fyra gånger per vecka (ganska hårt-en mil på löpband och styrketräning av hela kroppen) plus powerwalks. Jag åt grekisk yoghurt till middag nästan varje dag, frukt som mellanmål, grönsaker och kött/kyckling/fisk men också ris/potatis/makaroner till lunch. Och så drack jag mycket vatten. Minst två liter förutom det vatten jag drack till maten. Kalla det Tinas hälsokur om du vill, det funkade i alla fall. Testa...

2012-02-18 @ 22:51:44
URL: http://greklandochjag.blogspot.com/
Tina

Jo just det. Frukosten. Du vet, vi greker är inga storätare till frukost. Kaffe med mjölk och en skorpa eller kaffe med mjölk och två dietkex. Typ.

2012-02-18 @ 22:54:16
URL: http://greklandochjag.blogspot.com/
Tina

Frukost kl 07. Mellanmål kl 10. Lunch kl 13-14. Mellanmål kl 17. Middag kl 20.

2012-02-18 @ 22:56:01
URL: http://greklandochjag.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0