2012.....nya löften, nya jag!

Ja, jag brukar inte ge löften.
Röker inte, och dricker den normala vin kvoten som man ska...hmm, ja så var det det där med träna men det kan man ju göra lite som man vill med, tänk om man inte har tid? Bryter ett ben? Blir blind och inte hittar till träningslokalen? Nä, man ska inte ge löften som man redan innan vet kan brytas...
Så jag gav ett, mitt första, någonsin...
Jag ska gå ner mina tre kilon!
JA, jag vet att jag snackat om det, men det är skillnad att stå där finklädd med skumpa i handen och med simmig blick lova dyrt och heligt att jag nu ska börja leva ett nyttigt liv, ett liv i GI anda......
Köpte en bok innan jul och nu äntligen är jag både beredd och påläst. Det känns lite som att gå i kloster, konvertera, eller ta simborgarmärket. Jag bara måste klara av det här!
Annars är jag inte bara en loooooser, utan en looooser med lågt självförakt. en looser som dessutom ljuger.
Hur lågt kan man sjunka?
Jag börjar Tisdagen den 16/1, kanske hinner jag med ett gympass en gång iveckan också?!
Men det är INGET jag lovar!


Kommentarer
Lotta

Ser man på, du har varit saknad, välkommen tillbaka

2012-01-10 @ 09:22:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0