GI, fas 1, dag 5.

Jaha.....
En ny dag i GI´s tecken, tjoho vad blir det till frukost?
Varmt surdegsbröd med smältande ost och te, ja kanske men inte för mig, jag nöjer mig så glatt med ett kallt kokt ägg och två spenatblad......
JAG ÄR EN KOLHYDRATSMISSBRUKARE!
OK!
Nu har jag sagt det! Får jag äta lite bröd nu?
Jag tror inte mänskilgheten är gjort för att bara äta grönt och protein, vi måste äta kakor och bröd, jag skiter väl i potatisarna (bara chipsen..) riset och det vita brödet.
Men jag är hundra på att socker är ett måste för att vi ska överleva..............

Jag är så trött också!
" Inte bara går man ner i vikt med GI, man mår bättre och blir piggare "
Ok, när i själva GI perioden kommer den piggheten?
Jag har aldrig varit så trött!
Sen slår lillebror i näsan så jävligt så vi måste till akuten, nu vaknade du allt till Liljegrenskan!

Denna natt vaknar jag åter kallsvettig, och det är inte pga svullen blödande liten näsa utan för att jag just kom på att vi hade ju BRÖD i biffarna! Jojo, vitt bröd i smeten och vips så var mina proteinrika små källor fulla av otäckt kolhydratsfett som inget hellre vill än att öka mitt insulin och få mig att åter hamna i kolhydratschock!

Ja vad att göra nu?
Sätter mig och gör ett par situps i mörkret innan jag somnar och rullar av bollen rakt in i väggen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0