Livet blir aldrig som man tänkt sig

När man var liten lät man stenarna falla ner på händerna;
Hur många barn får jag när jag blir stor?
Ganska många om man skulle tro på alla stenarna som låg kvar på handryggen...
Men så blev det ju inte, så klart...
Och mycket annat som inte blev som man trott, tänker jag när jag rör ner mina salta tårar i kycklinggrytan som heller inte blev som den skulle..
Idag är orken slut, orden uttjatade och allt jag vill är att åka hem till mamma, krypa upp i soffan och bli tröstad och omhändertagen.
Jag är så trött på att vara stark...
Trött på vardagen som är som en utsliten disktrasa, trött på överraskningarna som uteblir och livet som står på pause.
Trött.

Men först måste vi äta, fast vi får nog gå ut och göra det.



Kommentarer
Ulrika

Men du fick ju mig iallafall ;-)
Kan jag få lite paj när vi ses? Lite paj och bubbel blir fin-fint. Puss!

2013-01-27 @ 16:53:09
Lotta

Kom hem till mamma du så ska jag trösta dig. Vi ses senare idag
Kram

2013-01-28 @ 07:41:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0