Måndag: den matiasou.....

Mötte Athina utanför sin guldshop.
Hon skvallrar om allt och alla. Spottar på oss, ftu ftu, och säger att vi är vackra, ett vackert par.
Ftu , ftu den matiasou...
( jag kastar inte onda ögat på någon, en vidskeplighet man tror på här, om något oförklarligt ont händer är det någon som är avundsjuk och vill en illa)
Hon berättar om olyckan som kostade två unga killars liv:
- och jag som pratade med den ena om vilken tur han har som fått jobbet, och hur duktig han är, en sån gåva...
Och om Nikos på Tropical som nu efter ägarens strålbehandling får dra hela lasset själv, hur duktig han är...:
- den matiasou!
Om hur Nikos när vi senare går till Tropical ligger sjuk hemma i magsmärtor.
- den matiasou!
När vi senare på kvällen ska lägga oss får jag något i ögat, samma öga jag förra året samma tid, limmade igen!!!
Det svider, skrapar går inte att öppna,inser att jag åter fått sår på hornhinnan.
Känns som grus i ögat och jag kan inte titta. Sover dåligt, det skaver och värker. Inser att jag åter måste besöka ögonläkaren imorgon.
Måste genast skaffa mig amulett mot onda ögat!
Den matiasou in My Ass!!!!!!!!!



Kommentarer
Lotta

Men min gud, stanna i Sverige här har vi inte något grus som flyger omkring.
Försök med att sköja ögat, du kan koka saltvatten är bra men vänta tills det kallnar för guds skull

2013-07-25 @ 18:34:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0