Ute eller inne

Det tar ca 1,5 timme att göra sig iordning.
Duscha, smörja in sig, fixa håret och sen sminkning.
1,5 timme, om man har tur.
Det har jag sällan!
Oftas tjuter barnen under tiden, duschningen drar ut på tiden och tillslut har jag knappt tid att dra en kam genom håret än mindre sminkning...
Men så idag, fixade och donade för vi skulle ut jag och maken.
Babysitter dagen till äran: Nona/Faster.
Det tog 1,5 timme att bli klar, påklädd och redo.
Det tog knappt 5minuter att sminka av allt igen och ta på sig pyjamasen.

Mannen har två jobb för tillfället.
Då kan vi spara en slant.
Då ses vi sällan....
Då planerar vi såna här kvällar då vi ska rå om varandra, mysa och gå ut.
Då är mannen trött.
Väldigt trött.
Så jag sminkade av mig, satte på mig pyjamasen, bäddade om maken, sa åt Nona att gå och lägga sig och placerade mig själv här framför datorn.

Det går fler tåg.
Men inga mer i kväll...


Kommentarer
Helena

Du är för underbar...gud vad jag känner igen mig och skrattar när jag läser detta. Kram Camilla :-

2008-08-09 @ 12:20:22
Lotta

Skaffa dig ett liv

2008-08-09 @ 13:56:22
Ulrika

1.5 timmar!!!! Anna!!!! ...och du ska ha barn? Har du inte lärt dig ngt alls? och varför smink i 35 graders värme? Jag kan bli klar på en kvart, ja, just det...och jag minns att jag brukade hinna bli full i väntan på att du skulle bli klar..... ;-)

2008-08-09 @ 17:36:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0