SJ, var god stå.

FAN!
Har bokat mannen och Storebror på tåget från Stockholm till Linköping. Brukar alltid boka det tåg som går direkt hit utan byte, men just idag ville jag ha hem dem fortast möjligt så de fick byta i Sthlm.
På bokad biljett står det;
Ingen sittplats.
Ok tänker jag, förr när jag bokat så har jag aldrig reflekterat över det, har alltid haft en sittplats på biljetten utan att specialboka den.
Skit samma, det är ju alltid en vagn obokad tänker jag, så var det det ju när jag reste hem, då var vagn 2 obokad.
Mannen ringer och inte bara vrålar ( oj, vilken manlig röst han fått, och han tar ton, måste vara en 30års kris, på dagen också ) han slänger luren i örat på mig.
Det är fullt!
Tåget är knökfullt och det finns ingen plats att ens vila lilltån på.....
VAD HAR JAG GJORT????
Ja det är just det mannen undrar innan han slänger luren i örat på mig.....
Går in på Sjs hemsida, jo då sen 24 september är det ett val man gör om sittplats. Tack för den Helge.
Nu undrar jag, är det lagligt i detta pekpinne land att göra så, låta tusentals ( typ) människor resa ståendes i gångarna?
Om det börjar brinna ( GUD förbjude ) eller något annat som orsakar panik????
Vart ska då alla människor i gångarna ta vägen, ingen kommer fram, ut, ur, upp, ner eller någonstans!!!! 
När jag var guide hade vi strikta order om att aldrig, ALDRIG, ta mer gäster än säten i bussen!
INGEN fick stå!
Då gällde inte försäkringen om något hände.
Men sånt gäller alltså inte i detta land?
Eller är det bara SJ som inte bryr sig om sådant?
Jag menar priset på resan har inte blivit billigare i och med att man tagit bort  "gratis sittplatsen". Snarare tvärtom!
Vem är ansvarig om det händer något med dem som står i gångarna?
Jag!
Det var ju jag som boka biljettfan!
Antar att det är jag som får bära hundhuvudet i kväll.
Kan nog spola ner fläskfilen i toaletten och champagnen kan jag nog ställa ut i skafferiet igen.
Det är nog lika bra jag bäddar i soffan och gömmer raffsetet.

Grattis på 30års dagen, min älskling.
Och välkomna hem mina små skatter, hoppas ni haft en trevlig resa.

Sj, någon????


Kommentarer
"Ulla".... ;-)

Kom igen när du flyttat till stockholm och ska stå ut med fxxxing j-a SL istället.... VARJE DAG!!!!!

PS Hur gick det?...... ;-)

2008-12-15 @ 19:23:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0