Vänninor...

Hon bor där.
Rakt över havet, 1,5 timmes båt tripp härifrån.
Min lyxvännina....
Hon med den lilla svarta och party kittet, hon med lyxsöndagarsluncher på femstjärnigt hotell, varje söndag.
HON.
Idag får hon Sverige besök, vår gemensamma vännina har bestämt sig för att åter igen berika livet på Kreta och hälsa på för 73 gången den här sommaren.
Jag bor 1,5 timmes båtväg därifrån....
Det går flyg från Malmö, Stockholm och Göteborg hit...
Det finns Apollo eller Airtours att välja på.....
Det är en grekisk ö, med grekiska män, meze och tzatsiki precis som på Kreta.
Man talar även grekiska här....
Och ändå...
Det är lyxvänninan som skaffat barnvakt och just nu i detta NU, sitter på någon liten mysig taverna och äter meze och klunkar vin i kopiösa mängder, och lyssnar på skvaller från landet där borta.....

Det är klart jag förundrar henne det, självklart....
Men fan man blir ju avis, det närmaste alkohol jag kommit denna vecka är att se svärfar bli på snusen varje kväll efter att ha insupit ouzo kl 12.00, vin till maten vid 15.00 och whiskeypinnen vid kvällskvisten, och det närmaste jag kommit skvaller från landet där borta är när svärfar berättar om länderna han besöker som kock på sina oootaliga resor, stories jag hört var gång han varit i land.

Ja ja, jag är ju påväg hemåt.
Kommer få min beskärliga del av skvaller.
Och då, en kväll när vi har samlat hela gänget under en middag och har det som mysigast, då ska jag sända iväg ett sms och berätta att vi sitter där och skvallrar och har skit kul!!!
.................men att det självklart skulle varit så mycket roligare om hon varit med!

För så är det ju!
Hur mysigt de än har det i kväll så hade det varit mycket bättre om jag varit med, det är jag övertygad om!



Kommentarer
Camilla "lyxväninnan på ön 1,5 tim bort"

Du min stackars väninnna! Åh vad det är synd om dig för du får ju 1; Aldrig besök 2; Har inte alls satt dig själv i denna tillvaro 3; Har aldrig barnvakt inom räckhåll...



Denna måndag kväll slutade för mig och vår vänianna från Sverige på en enkel taverna i Georgiopolis. Där, när vi avnjöt vår middag och vår kalla öl i all härlighet så dök " Cowboyen från Geo upp"... Tro det eller ej, men det var en engelsman som spelade countrymusik så det dånade i våra öron... Men annars hade vi trevligt! Kram på dig

2008-07-30 @ 14:50:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0