Onsdag 18/6 kl 21:00

Snart kör fotbollen igång....idag ska jag se den.
Har bett en vännina komma över och göra mig sällskap så jag håller mig vaken.
Tänkte vi skulle äta lite chips och så ,men jag har redan satt i mig hälften av påsen så jag är rädd att jag får låtsas att vi åter igen inte har något hemma.
Vad fan är det med mig och chips?????
Det är saltet, det är så jäkla varmt att man behöver en saltsten, sån som korna har, man får binda upp den vid dörrposten och ta sig ett slick varje gång man passerar....
NÄ! Det är ju det jag menar, man kan väl fan inte ha en saltsten heller?????
Alltså äter jag chips!

Jag har så feta fingrar av all chips att man ser fettfläckar på tangenterna, nu blir inte greken glad. Han menar om jag ändå sitter här vid datorn kan jag väl damma den också...DAMMA?????
Ammen herregud, jag dammar inget annat, skulle jag då DAMMA datorn??? Nej du, då får det nog gro igen innan jag tar tag i den biten, jag kan högst torka av mina fett fläckar, om det nu ska vara nödvändigt.
Vem vet det kanske är nyttigt för tangenterna att bli lite insmorda nu och då.

Vi har 28 grader inomhus.......................
Klockan är 21:00 på kvällen!
Barnen sover, men jag börjar tro att de svimmat av värmen. Känner mig själv lite dålig. DET kan ju förstårs bero på all chips......
Bäst jag kollar att de andas.

Nu mår jag bättre.
Jag har lagt in frysta ärtor innanför t-shirten, och nej det är ingen Gucci blus med krussiluller ( jag är fortfarande inte sponstrad...) vad ska man göra, man svettas ju ihjäl.....
I ungarnas sängar la jag baguetter.....vi hade inget annat fruset.......
Gud vad patetiskt.
Vi har frysta ärtor och baguetter, thats it! Vilket fattigt fattigt hus....var fan är mitt lyxliv??????
Och nu har min vännina rest hem som var här på bröllopsresa och bodde på lyxhotell och drack champagne hela dagarna...det var så nära lyxliv jag kommit på hela sommaren, att umgås med henne en kväll.....vi kramade varandra god natt och jag kände hur hon luktade hummer och champagne och hur hennes lyx hoppade över lite på mig.
Jag åkte hem med fönstrena uppdragna efter det så att jag inte skulle förlora något av lyxen i luftdraget.....

Nu är jag bara en fattig riddare med ärtor innanför blusen och en saltsten i knät....................


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0