Tillbaka

Nu är jag tillbaka.
Hade dator förbud eftersom vårt gratis antivirus var slut, och gudvetvad som kan hända om jag går in och bloggar då!
Och så blev jag då tvungen att vänta tills vi hittade ett nytt gratis antivirus......

Har precis avslutat ett kvälls samtal med min älskade vännina på grannön.
Anledningen till att vi har kvälls samtal är att vi båda har två stycken minimänniskor som tar det mesta av den lediga tid vi har. Hon har mindre ledig tid än mig, för hon jobbar.....eller nja så kan man ju inte se det heller, för jag har minst lika lite ledig tid fast jag tillbringar mer tid med minimänniskorna....kanske är det faktiskt hon som har mest ledig tid eftersom hon kommer ifrån när hon är på jobbet....
Att vara bitter och avundsjuk är också en lott som någon måste få (läs mig).

Men det var inte det jag skulle skriva om, det jag skulle skriva om var att hon har i all hemlighet levt (mitt) lyxliv!!!!! 
Här sitter man i lugnan ro och för ett vad man trodde var ett helt vanligt samtal när hon meddelar att inte nog med att hon faktiskt varit och köpt lipgloss och nagelack, TVÅ AV VARJE!!!!! Hon har även varit på halabalo.
Fest. Partaj. Halabaloooo. Utekväll. Party........
Och:
Hotell.
Den lilla svarta.
BBQ.
Barnfri.
Manfri.
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSpriiiiit mina vänner, sprit!

Nu är inte jag lagd åt det avundsjuka hållet, men när en närstående av samma kaliber går och super, minglar och sover barn/man fri på hotell, då blir jag aningen/pytte pytte/lite sotis. Inte så att jag ser rött, men jag får andnöd ett par sekunder men inte så länge att jag måste återupplivas, men ändå.......

Hon har alltså haft kick off med jobbet, med ett egenhändigt schema plockade hon ut de bästa bitarna och hade som hon själv säger:
- Riktigt trevligt......
Mmmmmmmmmm
..........................................................
..........................................................
Nej inget rött, bara lite lite andnöd.....................................
..................................................................................................
det går över............................................

Och som om lipgloss för 86 euro inte skulle vara nog har hon ett party kit!
Det är fan sant!
Kvinnan är inte bara heltidsarbetande "ensamstående" tvåbarnsmor, hon är en partypingla också.
Jag menar inte ens jag: Miss (fd) PARTY ANNA, har ett party kit.
Hon är med andra ord en sann välutrustad partypingla som från lätt och ledigt bbq klädd smiter in och drar på ett litet svart fodral, svarta stiletter och målar lite lätt läpparna med ett gloss ( från HONDOS, inget 1 euro skit som vissa andra av oss inte kan sluta inhandla som om det skulle vara det mest livsnödvändiga i livet ) och är sedan redo för partaj.....
Alltså, superman, fuck off! Här kommer tvåbarnsmorsan C och slår dig med hästlängder.
Jag är impad, och avundsjuk, och kan bara säga:
- Bravo! 
Bravo så in i helvete! Imorgon är det jag som går och inhandlar lite lipgloss och lägger i väskan, man kan aldrig veta när det blir lite festligt.....  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0