Torsdag 12/6 kl 22:35

Usch, idag vet jag inte vad jag ska skriva om.
Det känns som jag fått hjärnsläpp, kan vara värmen, eller den friterade maten vi åt......eler bakelserna vi klämde i oss efter maten.....
Vad konstigt det är med värme. Först äter man inget på hela dagen, dricker tonvis med vatten bara. Sen när solen börjar dala frossar man i friterade potatisar, tomater, zuccinis you name it, ju fetare desto bättre verkar det som. Sen efter allt salt och fett vill man ha sött, choklad, grädde osv.
Ja kroppen den lever sitt eget lilla liv, typ som min mage....när jag rör mig åt vänster följer den med en aning för att sedan pendla iväg åt höger sen gungar den så, höger, vänster, höger, vänster.....det är konstgt att man kan hålla sig på bena med denna pendlande fettpåse som rör sig i sin egen takt...
Ja! Man går upp i vikt under graviditeten, och ja, man går ner den igen....påsen på magen stannar dock kvar, kunde vara praktiskt om man hade ett blixtlås i den, då kunde man åtminstonde ha användning för den:

Lägga småsaker i den , mynt, mobil etc.
Använda som baby björn och bära bebisen i den.
Ha som sminkväska.
Kylväska på sommaren.

Kanske borde sluta med den där friterade maten och bakelserna.
Verkar ju inte som om påsen blir mindre och jag verkar ju knappast bli smartare av den heller.

Nu ska jag leta upp min sit-up bräda och göra 3 sit-ups innan jag går och lägger mig. Man måste ju börja någonstans. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0