Torsdag 26/6 kl 16:12

Klockan 16:12........
Klockan fyra i Grekland är den tysta timmens tid. Då sover alla siesta. Lite förre och lite efter fem ska det alltså vara TYST!
Men det har inte mina A-grannar förstått, för i deras lilla balkong värld existerar ingen annan än de själva. De har inte utrustats med öron som vi andra, så därför skriker de ut allt...
Fan vad jag hatar A-folket.
Men vad kan man vänta sig av dem när de föds upp på balkongen och det ända de kan göra är att skrika.
Men de kunde åtminstonde vara tysta under siestan, det tycker man ju att deras föräldrar kunde lärt dem samtidigt som de lärde dem att skrika.
Tvättar och skriker, och karlarna jobbar tills arslet blöder, så bor de i en skrubb 35 personer och barnen bor på balkongen och skriker till varandra över räckena. GÅ ÖVER TILL VARANDRA OCH LEEEEEEK ISTÄLLET!
Eller gå in!
Ännu bättre, gå in och skrik på farsan som kanske har somnat framför tvn av utmattning. Så får vi se vem som skriker i fortsättningen.
Bäst av allt var när en av farsorna kom ut och skrek på en annan unge:
- Tyst, vi sover hääääär.....
Lägg av.
Hans jävla koloni står ju och gapar från 06.00 tills han kommer hem. Nä tacka vet jag tysta Sverige. Där vet vi hut! Klockan 23.00 ska det vara tyst! Och vååååååga inte prata med någon i busskön, har du aids eller???

Nu vaknade mina egna vrål halsar så nu var det definitivt slut på siestan.
Ut med er ungar, skrik så lungorna spricker för nu tror jag fan siestan har startat för A-grannarna. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0