Idag.

Nu har papous kommit hem ( han ar sjomans kock, sager man sa? ).
Alla ar overlyckliga......Not!
Pga pengarna heter det, men jag vet battre.
Att giftas in i ett planerat aktenskap av foraldrarna rekommenderas inte.
Det ar fan sa svart att fa de att funka nar man alskar varandra.....

Sa nu har vi underhallning av diverse bathistorier for en hel manad framover.
Tyvarr hander det ju sallan skitspannande saker med 60 man i en bat i flera manader, sa vi far noja oss med langdragna historier om matlagning, sprit, billiga cigaretter och gamla kanda anektoder som vi hort 1000ggr, och da har jag bara tillhort familjen i 4ar....agghhh...hur manga ggr har resten av familjen hort dem?????

Han fick ett gott mottagande av Storebror som verkligen kommit igang med grekiskan, han kan mer ord an jag visste.
- Ella xodros, xodros xodros. Eisai xodros, re!!!!
( Kom igen tjockis, tjockis, tjockis. Du ar tjock du!!!!)
Och sen ett par knutnavslag i kaggen for att verkligen understryka orden....

Han har blivit en san riktig grekbastardunge som skriker och harjar att jag vet inte om snalla dagis vill ha honom tillbaka..
Jag vill ha min snalla son tillbaka, det har vilddjuret kan jiajia behalla. Jag anser att mestadels av det ar hennes fel att han blivit en san brats.
Mormodrar har en javla formaga att inte kunna ryta i, sa i stallet tar ungen ton och tar over huset.
Svenska mormodrar ar inte battre....
- Ska vi byta bloja, var en typisk mormor fras ( nar blojor fortfarande anvandes ) nu ar standard frasen:
- Ska vi sova nu????
Vad tror ni svaren var pa fragorna???
NNNNNNNNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Men om du fragar mig mormor sa svarar jag:
-Ja snalla mamma, lat mig sova nu....

Och du snalla snalla lillebror, Lat mig sova for fan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0