Laiki ( Marknaden )

Sondag.
Marknad!!!!!
Jag har varit i Grekland snart i 4 veckor, dvs fyra ggr pa marknaden.
Jag ar sjukligt fortjust i marknaden, jag letar guldkorn, man kan hitta det dar, ja nu menar jag inte riktigt guld, sa klart!
Man kan hitta nagot att ha i all skit menar jag.
Jag har, vare sig jag vill eller ej borjat fa sallskap, mannens syster har helt plotsligt borjat folja med...
Kul  forsta ggn men inte nu langre, marknaden var mitt eget lilla aventyr, ensam strosad jag ( las knuffades jag...) omkring i min egen lilla varld. Utan barn och karl och fick ga i min egen takt kolla pa det jag ville etc. Nu ska vi ga tillsammans och titta, vanta pa den andra och leta efter den andra nar nagon knuffat bort oss. Syster ar en meter lang sa att hitta henne i mangden nar hon tappats bort ar ett javla letande i sig.
Idag blev jag sjalv overkord av en 150kilos biff som inte bara krossade tarna pa mig utan som ocksa tog sonder mina skor.
MINA LAIKI SKOR som jag kopt for 5euro!!!
Och allt detta for att syster yster fastnat i ett stand och vande och vred pa en kladtrasa i 15min.

Na marknaden ar bast pa egen hand, utan sallskap och utan feta karringar som inte kan halla balansen i vimlet av 20 000 manniskor!

Som tur var har jag en sondag kvar, kanske kan jag smuggla ner somnmedel i systers te kvallen innan sa jag far ga sjalv, en sista gang innan det ar dags att dra hem till Sverige.


Kommentarer
Mia

Hej!

Smet in hit till dig och tjyvläser lite. Hoppas det är ok. Jag bor själv på Rhodos sen 3 år tillbaks, förlovad och har en 6 månaders dotter. Jätte bra blogg du har. Kom gärna och hälsa på inne hos mig.

Ha en underbar dag

2008-12-04 @ 08:06:28
URL: http://miapopovac.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0