1 Oktober.

Nu har hösten kommit.....

Eller den har väl varit här rätt så länge, men nu är det höst liksom. Första oktober, det hörs ju på namnet.
Idag piss regnar det. Jag har ingen lust att gå till dagis och hämta storebror, kunde det inte vara som i Grekland ( I knowwww, nu är det plötsligt något som är bra med Grekland....) att barnen blev hämtade och lämnade med en buss???

Så slapp arma lyxhustrusar att gå ut och blöta ner sin nylagda frilla!?

Och slapp halka genom lervällingen i trädgårdsföreningen i sina skyhöga pumps med äkta krokodilskinn....

Va?

Aha, nej det är ju inte riktigt så verkligheten ser ut nej.

Här har vi på oss samma mysoveroll som igår, samma tofs också verkar det som.....

Grova hårda händer som har tvättat alldeles för mycket sen storbror slutade med blöja, fan rinner det rakt igenom de där små eller?

Brännan har för länge sedan antagit samma dassiga färgskala som utomhus....grå, grå, grå.....


Nu när ,man är här inser man hur skönt det var med solen i Grekland....

Undra hur Tina har det...

Hon som bytte slasken mot solen i Athen.....

Vem av oss gjorde rätt???

Jag som flytta hem eller hon som flytta dit?


Men va fan, man har väl inte skrivit på något bindande kontrakt på att jag ska stanna här tills tårna ruttnar ( fast med detta väder kan det gå fortare än man anar...) så det är väl bara att hyra ut lägenheten och bosätta sig på någon kulle i Greklandet igen.

Kanske skulle övertala mannen om att Kreta är inne i år...........


Mamma?

Mamma??

Mammmmmmma, för fan jag skojar!!!!


Herre Gud, nu satte hon förmiddagskaffet i vrångstrupen och fick upp hela gårdagens slottstek......


Nej jag blir nog kvar här.....

Om jag inte spolas bort av allt regn vill säga.........



Kommentarer
Indra

Hej på dig, och tack för titten och kommentaren i min blogg. =)) Men framför allt tack för att ditt besök lockade mig hit till din blogg, för här har jag suttit fast ett bra tag nu och läst högt för sambon och vi har fått många dagens goda skratt. :-) Du skriver verkligen kanonbra och roligt! Kommer definitivt att titta in hos dig igen.

Ha en fin dag i det jäkla regnet. ;-)

Mvh//Indra

2008-10-01 @ 17:53:57
URL: http://blog.cherlindrea.se
"Ulla".... ;-)

Har du riktig tur rinner du iväg med regnet till Stockholm?....

2008-10-02 @ 10:00:27
Helena

Ja då var jag här igen då. Och ja, jag röstar för KRETA!! Det klart du skall komma hit. Jag kan ringa mannen din och övertala honom. Frågan är vad jag skall locka honom med. Barjobb på exo igen ? :-

Kram Kram

2008-10-03 @ 08:17:16
"Ulla".... ;-)

Ulla & Helena, ha ha.... :-)

2008-10-03 @ 15:16:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0