Barnkalas.

Hur orkar man?
Vi hade fyra barn och åtta vuxna!
Ja ok, vi hade två bebisar också, det kanske var det? Det var de som var jobbiga? Eller var det de vuxna som babbla för mycket?
Eller så är jag bara för trött för sånt här...

Men jag menar vilket jävla ståhej för ett par timmars oväsen!
Jag har bakat tårta i flera timmar ( första gången...), jag har gjort kakor, och så har jag storstädat!!!
O vad i helvete gör man det för?
VA?
För efteråt ser det ju för fan värre ut än det hade gjort om jag låtit hela lägenheten gro igen i 3år!!!!
VEM, jag undrar vem, hann se att jag städat?
Den första som satte foten på dörrmattan och därmed drog in ett ton löv?
Den första som tog tag i en leksak och därmed drog med sig 48 delar pussel över hela golvet?
Den första som satte sig i soffan innan fyra barn började hoppa där med tårtbeklädda händer, fötter, munnar, knäskålar och armbågar????
Den första som gick på toan innan Storebrornybörjarkissare, gick in där och pinkade sitt revir?

Jag...
Det var nog bara jag som såg, och som såg det nystädade skicket försvinna fortare än en fis passerar byxtyget....

Det var också jag som drog igång dammsugaren och återskapade det nystädade skicket när den sista gästen gått.
Man vill ju att det ska se lite fint ut när man städat så mycket och lagt ner sån tid.....

Då ringde det på dörren, och där dök fler födesedagsfirare upp..........oväntat...!

Sån tur att jag hann städa emellan.


Kommentarer
Susan

Barnkalas = mardröm. Har alltid ångest när det börjar närma sig. Min son fyller i slutet på november men jag försöker att inte tänka på det... än.

2008-10-03 @ 22:22:16
URL: http://www.susanofsweden.com
"Ulla".... ;-)

Gå till McD....de städar efter er.... :-)

2008-10-05 @ 10:01:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0