Måndag....igen

Allvarligt talat.
Hur mycket tårta kan en ensam kvinna klämma i sig?
Jag tog i så mjölpaketet sprack när jag valde storlek på tårtan i fredags...ja jag gjorde den ju själv och var på vippen att göra en liten till, fan vilken tur att jag glömde bort det!

1. Servera aldrig kakor och bullar, innan tårtan.
2. Låt barnen få tårta innan paket öppning och lek, helst direkt efter de tagit av jackan.
3. Säg åt alla att komma hungriga ( då tror de att det är mat och i ren överlevnadsinstinkt kommer de äta mins 2 bitar tårta var...minst...)
4. Gör två sittningar, ett kalas kl 12, och ett igen vid 16 tiden....
5. Gör inte en så förbannat stor tårta!!!!!!

Ja som alla förstår har det varit en tuff helg, det har varit tårta till frukost, lunch och middag....
Idag är det måndag och är inte detta Bantarmåndag med stort...B...M...? Ja, då vet jag inte när det är dags att ändra matvanor, när man väger 600kilo? Som han på tv´n?
Det handlar inte om bantning egentligen, utan mer om vett och etikett i matätandet....

Bäst jag rensar ut allt som blev kvar efter kalaset, blev ju en jäkla massa kakor och bullar också.....fan vad jag avundas folk som kan ha sånt hemma, utan att behöva äta upp det själva...
Mamma kommer idag, får ge henne en gott och blandat i en ica kasse så jag får ro.


Kommentarer
"Ulla".... ;-)

Har veckan varit sååååååååååååå innehållsrik att du inte hunnit blogga, my dear lyx-hemmafru-vän! ;-)

2008-10-10 @ 19:21:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0