Ack detta gröna land...

Visst är det vackert.
Men om det gröna endast kommer med regn, då får det fan vara!
Då sitter jag hellre på en förkolnad grässtump och solar häcken av mig. Hellre en varm sol än en plaskvåt gräsmatta!
IM BACK!
Men på andra sidan denna gång.
Sverige.
Där grönt får en helt ny innerbörd.
Och regn likaså......

Jag kom i Lördags, möttes av ett ihållande regn som fortfarande inte kan sluta ösa ner över mig.
Är det månne mannen som sänder sina tårar i form av regn?
Väldigt romantiskt, men nu räcker det.
I got the point!

Har fått lånat mamsens dator då jag själv ingen har här i det förlovade landet, någon som har en till övers?
Behöver den bara till 1 november då det åter blir Grekland för att återse mannen.

Och om det är någon som sitter på en lägenhet som de inte önskar i Stockholm så tar jag tacksamt imot den också!
Kanske är ett miljöombyte mot nordligare breddgrader ett måste för att min depression ska lätta....

Tv-tittandet verkar ju inte göra susen i alla fall....
Jag har några förslag till Tv4, eller vem det nu är som kör denna serie...

Ensam mamma söker:
* Nytt liv.
* Ny bostad ( förslagsvis då i Stockholm...)-
* Nytt partykit.
* Ny bekantskapskrets.
* Nya vänner.
* Nytt arbete.

Jag menar, ny karl???
Vad är det?
När man äntligen gjort sig av med den gamla kan man väl fan önska sig bättre saker än en likadan till???
Och vem fan orkar se en serie på uppbyggd falsk kärlek som blossat upp framför miljontals tittare och 57 kameror.
Och som slocknar lika fort som kamerorna stängs av.
Nä, fram med lite nya ideer, ta ett av mina tex.
Som sagt, tillbaks i Sverige med dessa älskade såp-operor och true stories, men vad fan ska man göra?
Det regnar ju utanför så det är väl lika bra att slå sig ner framför tvn och se hur kärleken blossar i ett sommar grönt regnigt Sverige.........  


Kommentarer
Helena

Nu får du ge dig människa, du är ju aldrig nöjd! Du ville härifrån, och nu är du inte nöjd och glad där hemma heller. Näe, gå o dra nå't gammalt över dig!



Kram Helena :-

2008-09-10 @ 14:08:51
Ulrika

Annoula mou! Sluta klaga! ;-) Önskat du dig nya vänner?????? Vi som är så söta och rara och ärliga! :-)

2008-09-10 @ 20:53:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0