Lyxhustrufejk

Nån har kommit på mig...
Att jag faktiskt inte alls är någon lyxhustru utan bara tro mig vara det, VILL vara det....
Mitt alias är således: Lyxhustru.
Bättre än Helena....

Nja, med en mamma penning på knappt 5000kr efter skatt så blir det lixom inga champagne stunder i kristallglas på badkarskanten...
Det kostar att pendla mellan Grekland och Sverige och det som drabbas är just såna saker som mammapenning och pensionsparade.....men vem kan klaga?
I Grekland har man ju knappt mammapenning så lite pengar är ändå pengar...så det var därför jag suktade efter ditt jobb Petite, men saken är den att jag suktar nog efter allas jobb, eller jobb överhuvudtaget.
Det var länge sedan jag hade ett arbete att gå till...varje dag.
Och jag saknar det!
Det säger ju en hel del om hur jag är funtad.
Ber om ursäkt för mitt uppförande, mammaledig lyxhustru med hus på Santorini borde bara hålla käften.
Jag håller med!
Fan, från och med nu är jag nöjd. Så jävla nöjd att jag bokar mig på en resa ner till holmen igen och super till på planet bara för att jag har sån jävla tur!
För det har jag ju, innerst inne vet jag ju det.
Men hur ska man kunna vara nöjd om man inte vet vad det är man har?
Så jag måste nog jobba ett par år, slita och få en lön som är högre än 5000kr i mån för att inse att bo på Santorini är ju rena paradiset jämfört med svenska chefer som sextrakasserar och ett ihållande regn som tillslut löser upp huden så den hänger och flddrar efter en när man cyklar hem sent på kvällen och det är så mörkt att till och med spökena är rädda.

Men tills dess fortsätter jag och klagar över en det ena än det andra, det är ju bara sån jag är...
 


Kommentarer
Mamma Cissi

Kära Anna!

Vi människor blir aldrig nöjda! För då skulle vi stagnera.

Nu finns det i och för sig människor som klagar mer än andra, men det får ju de människor som inte klagar att må bättre för:

1. De känner sig duktiga för det de inte klagar

2. De inser att det finns någon som har det värre.

3. De får energi av att reta upp isg på den kagande personen.

Således gör du en god samhällsgärning!



Sen är det ju det här med att vi borde vara så nöjda för att vi....

Men handen på hjärtat hur många är så nöjda som de säger.

Och handen på hjärtat kära Anna, visst finns det tillfällen då du faktiskt är nöjd med tillvaron, men det blir inte lika kul blogg då.

Hur som helst så är jag också uttråkad till max och skulle vilja flytta till Sverige, nu, genast bums...

Men vi vet ju att det inte går när man nu en gång tagit beslutet.

Hur dum kunde man va...Och jag kan inte ens skylla på att jag var ju bara 18 år...

Kram på dig, gå ut och simma lite på gräsmattan...

2008-09-14 @ 09:12:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0