Tänk vad lite sol kan göra...

Känner mig pånytt född!!!
I dag när jag lämnat storebror på dagis och knallade hem sken solen på mig, lillen sov och det var lätt att leva, det var skönt att leva....
VA?
Vad lite sol kan göra på ett stressat människohjärta.

Storbror hade ett bra sätt att beskriva saken:
Jag: - ÅH, titta, soooooolen.
S.bror: - Ja, igår grät det....

Ja det har gråtit i flera dagar nu, men idag är det alltså glädje...
Vem är det som gråter och ler kan man ju undra....har köpt Barnens bibel till honom, det kanske inte var så lyckat after all....jag menar om han nu ska bli så där "vis" att dagarna består av sorg och glädje och att det antagligen är Gud han syftar på...då blir jag nog lite skraj..
Själv är jag inte religös men har av någon undlig anledning fastnat i att vi läste några sagor i skolan när jag var liten och det hade med bibeln att göra, trodde att det var den här boken, men nu är jag inte säker längre....

Ja, vi får helt enkelt sätta på någon piratfilm på tv´n, lite svärd och kanoner ska väl få ungen att inte ta allt för seriöst på gråtande regndroppar och leende solar.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0