Tisdag 30 sep

När choklad blir vit, det är väl bara ett tecken på att det är dags att äta upp den va?
Inget farligt eller så....?
Det jobbiga med att banta är just det att man inte får köpa hem godsaker, så i brist på annat får man äta upp allt vad skafferiet innehåller, russin, nötter, vit-choklad, oboy......
Har även hört att smör blandat med socker går.....det om något måste ju vara gi mat, smör som är så fett!

Mitt lyxliv på Santorini holmen har utbytts till lyxliv i Linköping city bestående av regn och gurkbitar.
Så var för alltid min flärd och champagn borta, eller?
Nej då!
Lyxhustru som man är, har man redan bokat resan ner till solen igen. Den 1 nov åker vi tillbaka för att lämna barnen hos farmor så fru Lyx och herr Lyx får en veckas semester på egen hand och rå om varandra.
Då jäklar om det inte blir paraply drinkar och champagne varje dag!!!!!

Oj nu ringde de från dagis.....
Egoist som man är tänkte man direkt:
- Fan! Nu han jag inte ens hämta tvätten och inte har jag tvättat håret heller, och jag som har ett lunch möte idag.....
Men så ville de bara veta om Storbror varit ledsen idag, för det var han nu.....
Lille lille vännen.....
Han är ledsen och det är för att mamma inte ger honom presenterna som han ska få när han fyller......
För en 3åring ter sig Fredag som en miljon år bort....såklart!
Men jag behövde inte komma och hämta, de ville bara kolla läget.....
..........................
..........................
............................
Men nu undrar man ju...klarar han sig?
Behöver han inte mamma ändå?
Gråter han floder?
Gråter han förresten?
Ska jag ta med ett paket kanske?

Alltså smutsigt hår och en tvättstuge tid som går ut om en halvtimme är ju rena skitsakerna i jämförelse.
MY BABY NEEEEEEEDS ME!
Eller det var ju det han inte gjorde.....vad sa de, att jag inte behövde komma?........
.................................
.................................
Bäst jag slänger på mig kläderna och drar upp mot dagis, jag kan ju gömma mig i skogen så de inte vet att jag är där, ska bara kolla lite....se att allt faktiskt är ok, se att han klarar sig utan mig.....i fall att......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0