Annandag Påsk.

Sista dagen sen återgår allt till det normala...
För dem som lämnar ön, vi blir kvar och slåss mot fukten som biter sig fast i golv och väggar, Lillebror har antagit en dovare mer maskulin röst....kan ha med vädret att göra...typ.

Klockan är 10.30 och vi har redan varit och lekt i lekparken, det gäller att ligga i, hitta på saker för att inte helt förgås av all den negativa elektrisitet som ön tycks omgärdas av.
Jag hann inte sätta foten på ön innan jag började tugga fragma...
Har redan slagit pannan blodig mot de fuktiga väggarna åtaliga gånger.

Men det är inget att göra åt, mannen tycks dock också känna av öns onda krafter denna gång, så förhoppningsvis var detta sista gången vi kom hit, om än på semester typ 1 dag...eller tre timmar......max.

Judas brändes igår men det missade vi ( med flera århundraden egentligen...) vi var för upptagna med att äta. Tror att vi satte i oss mat för ett helt århundrade framåt. Och jag har inte ens fastat, får passa mig.

Ikväll står drink på schemat, vi får väl se, jag har drabbats av en trötthet som satt sig så in i benmärgen att jag somnar stående. Jag har gått och lagt mig typ samtidigt med barnen...

Nu ska jag ta Storebror och gå en volta ( promenad ) till pappa. Man måste hålla sig flytande annars drunknar man....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0