En helt vanlig tisdag..

Nu är då den heliga påsken över.
Jag märker ingen skillnad, än.
Fukten ligger lika tät på fönsterna som igår, en blek sol tar sig igenom morgondimmorna och Storebror är redan ute och leker soldat.
Svärmor gick bet på städandet idag, jag hann först, vad ska hon nu göra hela morgonen?
Kanske tar hon ändå en omgång till med svabben, svärdottern är ju trots allt svensk och inte uppväxt med en svabb i händerna....

Igår fick jag höra att jag är tvär och vresig, kan jag inte se dessa veckor som semester?
Semester?
Jag tror att Apollos ospec har bättre semester i sina kackelacksrum med droppande kranar!
Men visst, jag vet vad de menar.
Jag är typ en överfull flaska som rinner över varje sekund....
Jag har inget tålamod, what so ever.
Jag vet inte vad det är med denna ö som gör mig sådan. Jag försöker verkligen.....tror mig......tror jag......

Från och med idag, du oheliga tisdag ska jag skärpa mig!
Jag ska inte nevriasi, jag ska vara filbunken själv, le och vara glad och njuta av att ha semester på Santorini.
Här är jag i paradiset, solen lyser och barnen är vackra.
Mannen tar mig ut på middagar och svärmor städar.
Vad mer kan en lyxhustru önska sig....?


Kommentarer
Anonym

Nä, typ vad mer kan du begära? ;-) Smile babe! Miss you!

2009-04-21 @ 10:55:30
Ulrica

Oj vad jag har genomlidit sommrar i min petheras sommarhus. Varje morgon ut med alla sängkläder, skaka, skaka. Svärmor skaka mina igen när jag bäddat, diskade om disken när jag diskat. Sa alltid -Bägge mina 3 pojkar så fina , finns inte så fina flickor. Stressa hem från stranden under den så kallade semestern. Svärmor städade hela dagarna o tyckte synd om sej själv. Inte fick man hjälpa till med maten, för då blev det ju fel. Tror mest hon var livrädd att nån skulle tycka det jag lagat smakat gott. Hon skulle ju tappa hela sin identitet då. Filakia ulrica

2009-04-21 @ 22:22:24
Ulrica

Oj vad jag har genomlidit sommrar i min petheras sommarhus. Varje morgon ut med alla sängkläder, skaka, skaka. Svärmor skaka mina igen när jag bäddat, diskade om disken när jag diskat. Sa alltid -Bägge mina 3 pojkar så fina , finns inte så fina flickor. Stressa hem från stranden under den så kallade semestern. Svärmor städade hela dagarna o tyckte synd om sej själv. Inte fick man hjälpa till med maten, för då blev det ju fel. Tror mest hon var livrädd att nån skulle tycka det jag lagat smakat gott. Hon skulle ju tappa hela sin identitet då. Filakia ulrica

2009-04-21 @ 22:24:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0