Min mamma har fastnat.

I jag håller med dig syndromet.
För flera år sedan var hon och en vännina på besök i Greklandet, mamma tog befälet direkt!
- Eller hur Gred?!
- Så är det!
- Vi tycker si, så...
- Nu gör vi såhär, eller hur Gerd....

Än idag vet jag inte om Gerd kan prata, att hon inte får bestämma var uppenbart.
Fast nu har mamma ändrat tonläge.
Håller med dig Tina, är en av de vanligaste kommentarerna på bloggen just nu.
.................
..................
Har mamma blivit en Gerd?

Samtalet gäller vår flytt...
Från master bedroom över till.....lillkammaren?
Får överhuvudtaget en dubbelsäng plats där? Gör man inte ett master bedroom just för en dubbelsäng?
Alltså, killarna gillar ju Storebrors rum....eller?
För övrigt de tre minuter per dag de leker på rummet kan de lika gärna tillbringa i skamvrån ( lillkammaren....).
Äsch än är de så små och korta att jag kan stuva in dem där utan dåligt samvete ( tror jag...) jag lägger dem på varandra så blir det trångt och mysigt så får de lära sig hur mormor hade det på sin tid, och hur de har det i Grekland idag....
På så sätt blir de både kunniga och får en fin närhet till varandra.

Och på så sätt slipper jag byta rum, och har typ rull avstånd till toaletten...mkt praktiskt....
Om än egoistiskt....

Glad Påsk alla.
Jag reser till Grekland den 15, tror att det kan bli ett jävla uppsving för min blogg. Alla minns väl hur flitig jag var på Santorini tiden....
Vad kommer nu att hända.......??????


Kommentarer
Helena

Jag längtar min vän efter dig!

Tänk om du kunde ta dina små barn och komma över hit också! Melina kan alltid lära dem ett och annat i konsten att skrika efter godis. (Sånt tror jag inte Svenska ungar kan, det kan bara grekungar?)



Gapa och skrika efter biskotakia och sånt.... Gud jag blir så trött alltså. Och hör på denna, igår när jag hämtade henne på dagis så berättade fröken för mig att hon ätit 3 skivor VITT bröd med Merenda bredbar choklad på. Mmm.... känns ju så där jättekul tyckte jag. Nyttigt och bra mellanmål.. Jag frågade om de inte kunde ge frukt istället men då svarade hon att barn äter inte så gärna frukt, de föredrar ngt sött som tex choklad.... Gissa hur glad jag var .... grrr! Kram på dig, hoppas vi ses snart / C.

2009-04-10 @ 08:32:25
Tina

Hahahahahaha...



Ha det underbart i Grekland! Jag är enormt avundsjuk. Nu är Grekland som bäst. Jag. Längtar. Till. Grekland!!!

2009-04-10 @ 09:38:16
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen
Lotta

Nu ska mamma svara, var glad att du har en mamma, man har rätt att bli lite konstig med åldern, eller hur, vänta ska du få se, Kram på dig beserwisser eller hur det nu stavas.

2009-04-13 @ 10:04:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0