Nattmacka del 2.

Anledningen till första avsnittet om nattmackan var såklart att här i Grekland intar man (jag) den mesta delen av maten på kvällen.
Kan bero på många saker, min anledning är att barnen sover.
Jag slipper äta rester och jag slipper, snyta, torka, hålla fast, mata, torka igen, andra människor.
Jag kan lugnt luta mig tillbaka i stolen och lita på att mannen kommer att klara av att föra gaffeln till munnen för egen hand, utan att spilla!!!!
Jag kan sippa på mitt vin och inte behöva rusa upp och byta en bajsblöja mitt i förrätten...

Och för övrigt så är jag aldrig hungrig på dagen..
Även det kan ha olika anledningar...
Min är att oftas, att när jag fått i mig morgonkaffet, måste fixa frukost till de små, av de ovan nämnda sakerna så finns det anledning till att jag själv inte hinner få i mig min färdigbredda smörgås...
Vid lunch litar jag på att barnen inte kommer inta allt på tallriken och står således vid vasken och äter rester, om det blev något över...
Därimellan äter ju barnen diverse mellanmål och middagar och alltid blir det en skopa här och en där till mamma...
Vi har ingen katt, vi har ingen hund...
Våra rester går inte ner i komposten, de går ner i mamma....
Därför är jag inte jättehungrig under dagen, inte heller på kvällen, men jag vill / måste få äta ett normalt mål om dagen, och det blir således vid åtta-nio tiden på kvällen.....

Just nu har jag proppat ugnen full med en gigantisk ostpaj....den blir klar i slutet av veckan av färgen att dömma....lika bra det, idag blev det så mkt rester till lilla mig att jag tror jag står mig till i övermorgon..... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0