Påskdagen.

Har vänt upp och ner på grillen, vilket geni som lämnat den ute hela vintern kan vara osagt men jag åkte i Augusti.....

Idag grillas det lamm!
Oh yes, om man fastat i 40 dagar är detta det man väntat mest på, ja ja, och soppan i går då...aghh...
Nej då tycker jag att dagens middag rimmar bättre, sen att vissa sätter i sig lammets tandkött etc det låter jag bli att nämna.
I år är vi inte inbjudna någonstans, så vi kommer inte äta något lamm.....denna familj förvånar mig snart inte längre....
Greker som är så familjetrogna......in my ass!
Men vi är stolta som få så vi tänker inte ens höja ett ögonbryn, om jag fick en tia för alla gånger svärmor sagt, den berasi, ( det gör inget ) åt att vi inte är inbjudna och ska fira själva, skulle jag vara så rik att jag kunde köpa oss en ny släkt så vi kunde fira påsk som sig bör....


Kommentarer
Lotta

Ja det är bra byt släkt ta med dem du gillar, skit i de andra, verkar lite knepiga

2009-04-19 @ 10:03:21
Tina

Aaa, precis, hellre spendera tid med någon man verkligen bryr sig om än spendera tid med släkt som man ändå inte gillar.

2009-04-19 @ 19:21:11
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen
"Ulla".... ;-)

Tänk så mkt trevlig "släkt" du har här hemma att grilla med, systra-mou! ;-) Kom heeeeeeeem!!!!!!

2009-04-20 @ 10:13:42
Helena

Du är ju bara bäst alltså! Gud vad jag saknar dig din lilla bittra flicka! Det var härligt att höra din röst igår. Kram på dig / Camilla

2009-04-21 @ 08:00:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0