Storstädning..

.. av trädgården.
Varje år förvandlas det som ska föreställa vår trädgård till något oigenkännligt, typ en jungel.
Så varje år får jag äran att ta till spaden och hugga och slita och dra upp det som börjat sprida sig som en löpeld över gångar och terasser. Så även iår, nu lyckades jag ganska tidigt hugga mig själv i foten så nu sitter jag här inne och bloggar istället, medans jag hör hur det frodar och växer utanför fönstret....
Kan man inte bara slänga något gift på skiten så det försvinner?
Börja om på nytt och cementera hela skiten och ha blommor i krukor?
Det finns ju en anledning till att de flesta greker har just såna trädgårdar, de andra (vi) sliter som djur för att inte hela huset ska försvinna i gapet på en klängväxt....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0