Vad händer...

Jag kom hit som en fit, nyfrissad fräsch kvinna..
Nu har jag inte tvättat håret på....eller gjorde jag inte det igår, kanske hann jag bara inte reda ut det, och sen var vi ju på stranden och det blåste...hur som.
Kläderna jag så omsorgsfullt packat ner för mina trevliga kaffestunder på Calderan ligger fortfarande i resväskan, precis som kjolarna, topparna, och de fina nya byxorna...och bikinin..
Nä nu har jag dragit fram en låda under sängen och mer eller mindre haft modevisning med plagg som jag inte använt sen tidigt 80-tal, och inte ens visste jag hade....
Kanske skulle jag slängt den just som den var.
Alla kilon jag lyckats träna bort har jag lyckats hitta i Koulouria (kakor), vitt bröd med ost och honung, mer koulouria...och så de sena middagarna...och alkoholen....
Är vinet godare här eller är det vädret?

Tur att vi inte stannar här längre än en månad, inte endast för sykets skull....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0