Mannen, vad är väl ett liv utan dig???

Alldeles alldeles...... underbart???
Hmmmmmm.....

Tror han är oumbärlig den där pappalediga lille skrutten, gör saker som jag gjort tusen gånger over and over again, OCH fram och tillbaka, till och med baklänges, so fuck you!

Tycker att jag är skräpig!!!
Jag?
Ma hallå?
Jag bara håller knip när han far fram med dammsugaren varje dag i 180 och lyfter inte på saker ser inte dammråttorna under soffan, liken under Storebrors säng, spindelväven som tagit över stereobänken....
Men det är jag som är skräpig...
- Ja dina jävla padofles (tofflor) ligger väl där du släppte dem....
Jomenvisst, det var jag som la den ena i skurhinken och den andra i tvättmaskinen, jag har en jävla ovana att göra det...

Skräpmorsan är hon som går efter den städande mannen, hon som osynligt torkar upp när han lagat mat, packar in och fryser in lagad mat som står kvarglömd framme.
Hon som våttorkar golvlister, fönsterkarmar, hyllor, tv apparater, tavellister, under sängar, badkar och diverse gömda ytor för den extremt renlige mannen.
Hon som slänger sopor, tvättar mattor, kläder, gardiner,fönster och barnen..
Hon som ser det han inte ser med sin framfart med dammsugaren och skurhinken, det man inte ser finns inte...
Men han ser mig, skräptanten, som inte kan låta bli att slänga kläder överallt, tofflor till höger och vänster...

Jag ser och noterar...men håller tyst.

Han som lägger barnens dagiskläder i badkaret och blöter ner dem men hänger inte upp dem, fattar inte varför man blir irriterad på morgonen när man ska till dagis och alla kläder inklusive skor är dygnsura...Why?
Han som kastar brev inklusive räkningar i pappersåtervinningen, de ligger och skräpar...daxi?
Han som kan plocka diskmaskinen full så den buktar utåt, men som inte kan plocka ur den....Var är all disk?
Han som som som...........

Nej, jag antecknar inte, gör små minnesanteckningar i minnet för att ha redo när han går till attack om hur skräpig jag är men som står där och bara gapar när han brer på, har glömt allt och orkar inte ens sätta igång, var börjar man?

You are not so fucking perfect du heller är det enda jag säger innan jag sjunker ner i soffan, baginboxen i ena näven och en räksmörgås i den andra.

Gå ut och jobba karl, det är du bra på.....
Och mkt mer, fast det tänker jag inte säga.
Nu ska jag spilla vin och smula ner i soffan så du har något att dammsuga upp imorgon när jag jobbar...
Ha ha ha ah ah a a a a


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0