Bättre förr?

Man säger ju så, bättre förr och idag har man kunnat se vad som menas.
Jag kan inte för allt ivärlden komma på en enda avslutning som vi haft från skolan som inte har haft sol.
Men idag har det pissat från himlen hela dagen!
Stundtals har det öst ner.
Små vita klänningar, studentmössan högt i skyn och regn.....
Hur kul är det på en skala?
Om det här är framtidens väder undrar man hur mina barns avslutingar kommer bli...
Hagel?
Köldknäppar på minus 15 grader?
Ungarna byter ut sina avslutningskläder till färgglada overaller i plast och foder. Studentmössan blir en toppluva med öronmuffar...

Vänninan från Grekland kommer hem på semester:
- Hur klär man sig i Sverige nu? Långärmat och byxor?
- Ja, och så täckjacka på det. Har du vantar och luva också så blir det fint fint....



Kommentarer
Candy

Usch då, det är verkligen kallt och tråkigt ute! Och det verkar inte som om det kommer att bli bättre väder på ett tag heller. =[



Jag hade många regniga skolavslutningar när jag var barn. Men så bodde jag också i norra norrland. Där var det fortfarande vår i början av juni. =P

2009-06-12 @ 22:22:18
URL: http://eyecandy.devote.se
Askungen

Läsnyfiken..

2009-06-15 @ 15:46:08
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0