Extraknäck nr 2.

Pensionär mamma har hoppat in!
Hon extraknäcker härmed som mackvärdinna...
Hon tankar nämligen inte, inte heller byter hon olja eller putsar fönster. Hon hjälper inte till med luft, och inte heller med biltvätt...
Hon svarar i telefon!
???
Nu för tiden får man vara glad om det finns någon som svarar i en telefon på macken, för servicen utöver det får man klara av själv!
Selfservice rakt av!

Skillnad är det i Grekland!
Här far man in på en bensinmack ber att få det tankat för 10euro, putsa lite fönster är du schysst och kolla oljan när du ändå står där och hänger.
Yes Mam!
Och då har du bara rört läpparna, arselet är tryckt förankrat i sätet, du behöver bara stänga av motorn och slå på den igen. Annars inte röra en fena.....
Det är service det mina vänner!

Här om dagen när Nouna fortfarande var kvar tänkte vi ta oss en runda, men mätaren visade på noll, så vi for till macken. Väl där kommer jag på att jag inte har pengar, inte hon heller....
Öppnar plånboken och skramlar med mynten...mmm...vad kan jag få för det här, skrattar jag...
Utanför står mack ägaren och ser mindre road ut.
Får fram 5 euro och ber om bensin.
På väg hem från vår lilla tur somnar barnen i bilen.
- Vi drar till Kamari, tycker Nouna.
- Nej det räcker inte bensinen till...
- Då tankar vi för 1 euro till, eller 1.20 hur mkt kan det kosta fram och tillbaka???

Nu gjorde vi ju inte det, men vi skrattade oss hela vägen hem..
Här kan man ju nämligen göra så, be om att få typ hur lite bensin man vill...och de tankar så snällt upp 50cents bensin till dig.
Det, det kallar jag service.
Svara i telefon!!??
Bah, det kan väl vilken telefonsvarare som helst göra...... 


Kommentarer
Eva

En av de saker som jag också avgudar med Grekland =)

2009-05-06 @ 17:19:03
URL: http://renaramagrekiskan.se
Tina

Alltså, DIN mamma?

2009-05-06 @ 17:22:57
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen
Anonym

Jovisst, MIN mamma.

Men jag är oskyldig, ta inte mig...

2009-05-06 @ 20:17:49
Lotta

Vad är det med din mamma, alltså jag, är det något fel eller? Bara för att man är trevlig, fy

2009-05-07 @ 14:00:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0