Kalo Mina

God Månad.
Kan man översätta det så till svenska?
Ja vi lyckönskar ju inte ihjäl varandra i Sverige, men här tillönskar man alltså en god ny månad.
Trevligt så...

Igår var vi, jag och Storebror och hämtade Nouna (gudmor) tillika, moster, syster och svägerska.....
Mitt i natten, 24.00 skulle hon anlända och kom 01.00....
Sen tog vi oss inte därifrån, för planering är verkligen inte något som greker uppfostras med, något de heller inte lär sig, så när två båtar hade lagt till hade en trafikstockning värt namnet skapas, trafiken i New York är rena rama barnskolan jämfört med detta. Så där satt vi...
Jag var hemma 02.15 igen och då bor vi 15min från hamnen....

Det var sista gången jag såg den hamnen!
Jag har fått nog av båtjävlar och hamnar och vatten och gud fasen vet vad!
Tacka vet jag sjöar!
Dy ändå upp till hårfästet och mygg, iglar och vattenväxter.....
Inga jävla försenade båtar, inga oplanerade hamnar, inga greker bara en massa irriterande småkryp och knott och dynga, och dynga....

Förresten är jag så jävla rädd för sjöar att min sommar i Sverige lär väl tillbringas i badkaret.
OM det nu blir något väder...
Det är väl inte Sverige mest känt för.....
 
Nu ska jag ut och så blommor, alltid blir det väl något...
Ogräs i värsta fall.

Trevlig 1a Maj alla!


Kommentarer
Lotta

Du är rolig du, varför så blommor när A-barne springer på dem

2009-05-01 @ 17:23:09
Lotta

... och de hinner väl inte komma upp innan du åker

2009-05-01 @ 17:24:27
Lotta

Varför så blommor när A-barnen springer på dem..... och hinner de komma upp hinnan du åker

2009-05-01 @ 17:26:20
Lotta

Aj sjutton nu blev det dubbelt, blev något fel vid identifieringen, ja ja

2009-05-01 @ 17:27:22
Tina

Nej men iglar är väl inget kul heller??? Jag kan inte bada om jag inte ser botten just för att jag är rädd för iglar...

2009-05-01 @ 20:33:01
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0