Medborgarskap

So what.
Om vi nu lägger ner projekt Medborgarskap för Lillebror, vad är nackdelarna?
Han slipper göra terrorlumpen.
Ingen nackdel.
Jag var tillsammans med en grek innan han gjorde sin militärtjänst.
Jag var inte tillsammans med en grek efter hans militärtjänst var över.
So.....
Vad är då fördelarna med båda medborgarskapen?
Han har rätt att jobba utan arbetsuppehålltillstånd....
Ja just det, och hur många av oss arbetande Europeer ansöker om sådant?
Han kan få ett grekiskt pass och betala 90 euro!!!
Fördel-Noll.

Ja jag kan då fan inte se nån fördel, men det kanske är för att han automatisk blev svensk medborgare?
Om det vore tvärtom så skulle jag kanske springa benen av mig för att han skulle få ett Svenskt medborgarskap.
Men så vore ju fördelarna bättre.
Inget uppehålltillstånd krävs.
Svenskt pass, 40 euro.
Kan öppna eget konto i bank.
Har rätt att få ID-kort...
Finns i systemet, dvs alla papper kommer automatiskt....

Tycker ju Sverige är helt fantastiskt med vår organisation, tills jag mötte den Grekiska Ambassaden.
Greker som leker svenskar i ett svensk system, med grekiska lagar och organisation.
Hur i helevete är det möjligt???
Ja ja..
Han är ju så liten ännu, är väl ingen brådska med medborgarskapet....va....
Militärtjänsten är ju inte förrän om några år.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0