Och så rusar tiden iväg.

Är det inte alltid så när man har roligt?
Roligt tänker ni nu.
Har fru Pessimist roligt???
Nja, njo, ja det kan man nog säga. Roligt och roligt, dagarna går, jag har mycket att göra.
Trädgården börjar anta en bättre nyans, mycket kvar att slängas och skulle behöva fjutta eld ännu en gång, men jag ser ett ljus i tunneln.
Solbrännan börjar också ta sig, kan ju bero på all trädgårds mucklande förstårs, fast vi åker och badar varje dag dock.
Fryser tårna av oss ( tur att man har tio....) och drar åt skinnet lite, ja det känns som en ordentlig body/face lift efter att ha badat. Men efter allt påtande måste man ta dö på allt som möjligen kan finnas på kroppen.
Så ni ser, fullt upp.
I like!
Och igår gjorde mannen och jag en volta och drack drinkar och lyssna på musik, klockan tre på natten satt vi i soffan och åt färska varma tiropitas...
Fördelen med att vara ute sent är att bagarna avslutat sitt pass och allt bröd är precis klart.
Nackdelen är att ungarna vaknar vid sju, och passar man sig inte så sitter de där alldeles tysta och leker med sitt eget bajs...
Fan vad jag hatar morgonen efter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0