Barnkalas i Grekland

Är ett enda virrvarr av skrik och ostpajer.
Vi hade 7 barn här, inkl mina egna små kottar, och det var dubbelt så många vuxna, för av någon konstig anledning kommer hela släkten till de barn som är bjudna....
Vi fick presenter i form av leksaker, skit kul nu när vi ska resa hem imorgon och jag absolut inte har plats för en endaste liten strumpa till ( alkohol tar sån jävla plats, och fan va tungt det är....). Men det blir som vanligt, packåsnan Anna med två snoriga ungar som konkar land och rike runt. Jag tror alltid att jag packar light men av någon anledning så hjälper inte det. Jag brukar dock komma hem, på något konstigt vis.
Hur som haver.
Nu har vi alltså firat Storponken och han har bestämt sig för att stanna i Grekland för alltid.
Jag inser ju att när han är 18 år har jag för alltid förlorat honom till det gyllnelandet av Kamakis och blonda brudar..
Men än är vägen lång till 18, och några fler grek kalas det ser jag inte inom den närmaste åren. Nu har vi ett nytt kalas som väntar hemma i Sverige, under lugnare omständigheter hoppas jag.
Annars kommer jag börja göra som vänninan, hon slår ihop båda barnens kalas ( samma vänner, och syskon, varför bjuda på gratis käk 2ggr till samma människor?)
Fast jag kommer vara om ännu mer effektiv, jag slår ihop allt!
Jul, midsommar, påsk, namnsdag och födelsedagar till en enda stor orgie av skrik och ostpajer!


Kommentarer
Lotta

Nej nej slå inte ihop allting det blir så tråkigt, och förresten vilken dag har du tänkt att fira allt detta?

2009-10-04 @ 14:01:23
Camilla

Det är då jag som är den omtalade väninnan... den praktiska som såg till att föda barn ett i oktober och barn två i november. till råga på allt så är varken jag eller mannen ledig helger under oktober månad... så därav inget barnkalas. Då slår man helt fräckt, (och praktiskt!) ihop sina små kottars kalas till en helg i november. För som Anna skriver, här får du släkt och mostrar och yiayiades på köpet när du har kalas. Så vem vill göra't två ggr? Nix pix, ett kombi kalas är perfekt! Kram Camilla

2009-10-06 @ 07:47:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0