Öronvax eller bara vanlig dövhet?

Storebror är ute och leker med A-barnen.
Jag hör dem ända in.
Inga fönster eller dörrar är öppna ändå är det som om det satt en hel skolklass i knät på mig och skrek för allt deras små lungor orkade.
Va fan?
Är alla barn så?
Min stackars unge har ju inte en uppsjö av kompisar där hemma, men bästa vänninan (!) och han skriker inte så mycket.
Hör man sämre i Grekland ( pga trafikstoj/många familjemedlemmar/grannen för nära/etc )??
Eller har man bara ovanligt mycket öronvax?


Kommentarer
Tina

Börjar inte DU prata högre när du är i Grekland? Jag tror att jag gör det nämligen... Jag ser det inte som något problem. Mitt problem är mer att man viskar i Sverige och om någon skulle höja rösten här så ses man som galen.



Fram för mer skrik och stoj åt folket!!!

2009-09-13 @ 18:31:36
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen
Anonym

Du har rätt. Jag inte bara pratar högre här, jag skriker i största allmänhet. Kan jag skylla det på Grekland tror du?

2009-09-13 @ 19:34:11
Lotta

Helt rätt från er båda, man skriker i Grekland man tror att alla är skitförbannade, de kanske är det????

2009-09-13 @ 19:49:10
Tina

Javisst! Skyll det på Grekland! ;-)



Lotta:

Skillnaden är ju att grekerna VISAR sin ilska, skriker ut den och på så sätt blir av med den. Glömmer och går vidare till nästa utbrott.



Svenskarna håller inne med sina känslor så ilskan sakta fräter sönder själen. För inte är svenskar så himla snälla och trevliga som det verkar. Det ser bara ut så. Sen går alla hem till sig och muttrar och ältar och ältar och ältar...

2009-09-13 @ 20:31:25
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0