FAN jag har blivit bestulen på min identitet!

En blogg vännina har rakt framför ögonen på mig stulit min identitet.
Så till den grad att hon numer kallar sig lyxhustru!
Men det är ok, JAG ÄR INTE BITTER!
Jag gillar hösten och regnet...
Vem vill sitta i linne och shorts i Augusti och lyssna på havet när man kan sitta under ett partytält och lyssna på regnet och äta kräfter och sjunga "helan går" så många gånger att halsen gör ont?
Jag är inte bitter!
Vem vill ha en egen lyxvilla i "Greklandsomewhere" utan adress?
När man kan hyra i en 3a mitt i stan, och få hjälp med ugnsluckan när den pajat?
Jag är inte bitter...
Vem orkar bo vid havet och all sand som viner in och gör golvet grusigt, all saltvatten som fuktar ner och all sol som bleker...
När man kan bo i bra isolerade hus som det inte regnar in i när det regnar 345 dagar om året...
JAG ÄR INTE BITTER!!!!
Jag vill bo här!
Jag älskar Sverige!
Jag vill inte vara någon lyxhustru som bakar scones och dricker cocktails hela dagarna.
Been there done that, Im over it!
Jag gillar crepes!
Jag gillar mitt lilla Svensson liv med dagis hämtning och regnjackor och sand i gummistövlarna och detta förbannade droppande dag ut och dag in.
VEM BEHÖVER SOL?
Vi har solarium i Sverige,
JAG ÄR INTE BITTER!
Fan Tina, hur kunde du sno mitt liv???????


Kommentarer
Ulrika

När åker du? Vet bara att du kommer hem den 25e...

2010-08-28 @ 20:41:59
lyxhustrun

Åker den 11. Om två veckor...Nej, om två veckor sitter jag med ett champagneglas och ser ut över havet.....The return of LYXHUSTRUN.....

2010-08-28 @ 22:41:19
Ulrika

Ska inte barnen med?... ;-) Rosa piller?....

2010-08-29 @ 10:05:37
Anonym

duckar

Eh, sorry...



Livet har sina outgrundliga vägar (eller hur man nu brukar uttrycka sig) Det var aldrig min mening att såra dig eller ta över ditt titel. Det bara blev så. Kan jag kompensera med en kopp kaffe om du har vägarna förbi Patra?

2010-08-29 @ 19:41:22
Tina

Det var inte meningen att vara anonym. Jag har inget att skämmas över... ;-)



Vill du hellre ha ett glas champagne?

2010-08-29 @ 21:00:39
URL: http://greklandochjag.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0