Man kan ju inte göra allt...

Idag har jag tvättat (igen) man skulle kunna tro att det lever en familj på 12 personer så mkt som jag springer i tvättstugan, men idag var det även matt-tvätt som stod på schemat. Efter gårdagens invasion av grannsällskapet insåg jag att inte ens med god vilja skulle jag lyckas få mattan ren för hand.
Och så har jag grundat och målat lister hela kvällen, fikat och bakat äppelpaj.
Vid badet informerar jag Storebror att vi ska nog klippa honom i morgon, varpå han svarar;
- Men vi ska ju träffa Astrid, och handla playstation kabel......Man kan ju inte göra allt!
Tänk vad kloka barn är.
Vad lugna vi föräldrar skulle vara om vi hade den inställningen, istället för att fara runt på olika tillställningar, boka tvättstugan 5ggr i veckan, måla om hus båt och hund, träna, umgås, samtidigt som man arbetar heltid och ska vara rolig och glad mamma, och en god hustru ( sexgudinna ).
Puh.
Man kan ju inte göra/vara allt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0