Lyxhustru...

Jag är född i fel skinn.
Nån har snott mitt liv, jag vet inte om det är Anna Anka eller någon av de andra, och nu också;
NORSKA Hollywood fruarna, men något är fel.
Väldigt fel.
Jag ser deras liv och inser att de lever det livet som jag egentligen skulle leva och, och försöker leva med jämna mellanrum på lilla Santorini, men jag når aldrig ända upp...
Det slår liksom inte lika mycket att dricka cocktails på verandan om man inte få den serverad av en servitör...
Det drar ner poängen när man har två halvgreker som åker plastbilar på de nylackade tånaglarna och en A-kompis som hoppar runt som en durasellkanin...
Det känns liksom inte helt som en 100 poängare när semestern är slut och man måste jobba igen...
Då är man liksom inte en riktig, riktig lyxhustru...
Då är man liksom inte i samma liga.....och sen har vi bara fyra rum........med cementgolv.............
Åhhhh, nu är pausen slut.
Nu måste jag se om någon av dem är lite lite lik mig.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0