Familjeliv

Nu börjar det riktiga familjelivet, Jiajia och Papous åker hem idag så nu får jag städa övervåningen själv.
Eller inte.
Skönt att få rå om sig själv, det blir alltid lite av ungdommens känsla av att fortfarande bo hemma när man har svärföräldrarna på besök.
Samtidigt är det jävligt skönt när maten står på bordet utan att man själv har lagt två fingrar i kors.
Äta kakan och ändå ha den kvar....

Nu ska jag ta Storbror och gå på barnteater, 16 euro för 1,5tim som jag inte kommer förstå ett skit av....kan man ta med sig en tidning? Stickning? Kanske rent av smita ut och låtsas gå på toaletten?
Äh va fan, kanske är det sköna stolar så man kan ta och sova en stund.   


Kommentarer
monica

Koppla av och njut nu när släkten har åkt, och vore jag dig skulle jag städa dagen innan ni åker hem.



Det stod faktiskt i Aftonbladet i går att det är mycket hälsosammare med lite skit i hörnen. Så de rekomenderade att man skulle ge fan i dammsugaren till helgen.



Och du, passa på och ta en tupplur under teatern, det kan småbarnsföräldrar behöva.



Monica i Aten

2010-05-09 @ 11:13:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0